Σύμφωνα με τη βιβλική αφήγηση στην όγδοη πληγή του Φαραώ, η γη της Αιγύπτου σκοτείνιασε και σμήνη από ακρίδες κατέφαγαν τη βλάστηση και τους καρπούς που είχαν απομείνει από το χαλάζι.
Το θέμα μας είναι οι ακρίδες, θα δούμε κάποια γενικά χαρακτηριστικά τους και το πιο ελκυστικό από αυτά, το μυστικό που κρύβεται στο πίσω μέρος των ποδιών τους και την μοναδική δυνατότητα που έχουν, να πετούν χωρίς να συγκρούονται μεταξύ τους, ανάμεσα στο χαοτικό πέταγμα του σμήνους. Η επιστήμη μιμείται τη φύση με το όραμα της Volvo για λιγότερα θύματα πεζών -που είναι και ο λόγος της ανάρτησης- και είναι ευκαιρία να δούμε κάποια πρόσφατα στατιστικά για τα ατυχήματα στους δρόμους της Αθήνας.
Γενικά Χαρακτηριστικά
Οι ακρίδες είναι ημερόβια έντομα, ανήκουν στη τάξη των ορθόπτερων και στην οικογένεια των ακριδίδων. Έχουν παχύ και πλατύ σώμα με μεγάλο κεφάλι που φέρει δύο κεραίες. Στα πλάγια έχουν δυο μεγάλα σύνθετα μάτια και ειδικά τυμπανικά όργανα με τα οποία μπορούν να αντιλαμβάνονται ακόμα και τον παραμικρό θόρυβο. Τα εμπρόσθια πόδια τους είναι μικρότερα από τα πίσω και μπορούν να κάνουν μεγάλα άλματα, ενώ με τα ισχυρά τους σαγόνια μπορούν να δαγκώνουν σκληρά αντικείμενα.
Δείτε πως η ακρίδα τινάζει τα πόδια της και πως περπατά κάτω από το νερό.
Ερωτικό κάλεσμα
Το πιο ελκυστικό χαρακτηριστικό κάποιων αρσενικών ακρίδων, είναι η ικανότητα της παραγωγής ήχων με σκοπό την προσέλκυση των θηλυκών ή την προειδοποίηση άλλων αρσενικών.
Η παραγωγή των ήχων επιτυγχάνεται με δύο διαφορετικούς μηχανισμούς. Στον έναν, μια σειρά από προεξοχές στο εσωτερικό μέρος των πίσω ποδιών, τρίβονται πάνω στη ράχη των φτερών (σαν ένα ραβδί που περνά γρήγορα κατά μήκος ενός πλέγματος), παράγοντας έναν ήχο σαν τιτίβισμα. Στον άλλο μηχανισμό (που τον συναντάμε και στους γρύλους), παρόμοιες δομές προεξοχών βρίσκονται πάνω στα φτερά, που παράγουν αντίστοιχους ήχους καθώς αυτά τρίβονται μεταξύ τους.
Σμήνη
Από τα 20.000 γνωστά είδη ακρίδας, μόνο κάπου τα 12 από αυτά σχηματίζουν καταστροφικά σμήνη. Για παράδειγμα, ένα σμήνος το 1988 κάλυψε μια περιοχή 75 x 15 μίλια, περιελάμβανε περίπου 150 δισεκατομμύρια ακρίδες και εκτιμήθηκε ότι κατέτρωγαν 300.000 τόνους φρέσκα λαχανικά την ημέρα. Μπορείτε να δείτε και μια άλλη είδηση για ένα παρόμοιο περιστατικό στην Μαυριτανία το 2008.
Οι ακρίδες δεν είναι κοινωνικά έντομα και συνήθως ζουν κατά μόνας. Το εκπληκτικό είναι το πώς από καχύποπτες, φοβισμένες και μοναχικές, όταν η πυκνότητά τους ξεπεράσει κάποιο κρίσιμο όριο, αλλάζουν συμπεριφορά και μεταλλάσσονται σε καταστροφικές μηχανές. Αυτή την «αλλαγή φάσης», δηλαδή την ικανότητα της ακρίδας να αλλάζει συμπεριφορά, μελετά ο καθηγητής Stephen Simpson με την ομάδα του στο πανεπιστήμιο του Sydney τα τελευταία 20 σχεδόν χρόνια.
Η πρώτη ανακάλυψη της ομάδας, ήταν πως αυτή η αλλαγή συμπεριφοράς προκαλείται με ένα άγγιγμα των αισθητήριων τριχών στο πίσω μέρος του ποδιού της, που κυριολεκτικά λειτουργεί σαν διακόπτης. Στη συνέχεια διερεύνησαν τις νευρολογικές και νευροχημικές βάσεις αυτού του αποτελέσματος, καταλήγοντας πως υπεύθυνη για αυτήν την αλλαγή είναι η χημική ουσία σεροτονίνη. Τα επίπεδα της σεροτονίνης στο κεντρικό νευρικό σύστημα της ακρίδας βρέθηκαν αυξημένα στην αγελαία κατάσταση απ΄ότι στη μοναχική.
Είναι ενδιαφέρον πως η σεροτονίνη επηρεάζει την κοινωνική συμπεριφορά όλων των ζώων, συμπεριλαμβανομένων των μαλακόστρακων, των ποντικιών ακόμα και των ανθρώπων. «Το γεγονός ότι η σερετονίνη προκαλεί τη μετάβαση ένός μοναχικού και αντικοινωνικού ζώου σε party animal, σημαίνει φαρμακολογικά ότι, οι αγελαίες ακρίδες είναι υπό την επήρεια Ecstasy or Prozac», εξήγησε ο καθηγητής Simpson.
Εμποδίζοντας την παραγωγή της σεροτονίνης σημαίνει πως δεν θα αποκτήσουν αγελαία συμπεριφορά και το αντίστροφο. Αυτή η ανακάλυψη θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε προϊόντα για την πρόληψη ή την καταπολέμηση των καταστροφικών σμηνών. Αν και είναι μια καλή ιδέα, είναι σαφές πως θα ήταν πολύ επικίνδυνο αφού θα επηρέαζε και άλλα ζώα εκτός των ακρίδων.
Αποφυγή Συγκρούσεων
Μεγάλο ενδιαφέρον έχει η έρευνα της Dr. Claire Rind από το Newcastle University της Αγγλίας, η οποία ερευνώντας τις μεταναστευτικές Αφρικανικές ακρίδες, ανακάλυψε πως έχουν τον έλεγχο των κινήσεων έτσι ώστε να αποφεύγουν τις συγκρούσεις με άλλες ακρίδες κατά τη διάρκεια των χαοτικών πτήσεων του σμήνους.
Ένα εσωτερικό μοναδικό σύστημα ανίχνευσης κίνησης πίσω από τα μάτια, καταγράφει την οπτική πληροφορία και την διαβιβάζει τόσο γρήγορα στους μυς των φτερών που φαίνεται σαν να παρακάμπτει τον εγκέφαλό της. Το σύστημα ανίχνευσης προκαλεί στιγμιαία απελευθέρωση ενέργειας που της επιτρέπει να αλλάξει τη τροχιά της με γρήγορο τρόπο και να αποφύγει τη σύγκρουση.
Τα κυριότερα συμπεράσματα της Dr. Claire Rind, είναι πως οι νευρώνες των ακρίδων αντιδρούν επιλεκτικά σε αντικείμενα που κινούνται σε ένα βάθος χώρου με κοινή αποδεκτή οργάνωση.
Τα αποτελέσματα της εργασίας της, έχουν εφαρμογή σε συσκευές αποφυγής συγκρούσεων ενώ η ίδια είναι μέλος του European Consortium που αποτελείται από βιομηχανικούς εταίρους όπως τη Volvo Car Corporation, Πανεπιστήμια, Ακαδημίες και Ινστιτούτα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδοτεί την έρευνά της, εστιάζοντας στη δημιουργία «βιο-εμπνευσμένων» μικροεπεξεργαστών με συστήματα οπτικής αντίληψης για την εφαρμογή τους στο χώρο της αυτοκίνησης.
Το παράδειγμα της Volvo
Στο όραμα της αυτοκινητοβιομηχανίας Volvo -σε ανακοίνωση που εξέδωσε πέρσι το Σεπτέμβρη- περιλαμβάνεται η ανάπτυξη ενός συστήματος αποφυγής συγκρούσεων για τα οχήματά της, βασιζόμενο στις Αφρικανικές ακρίδες.
«Η αρχικές μας σκέψεις επικεντρώνονται στην ασφάλεια των πεζών. Αν μπορούσαμε να ανιχνεύσουμε πώς οι ακρίδες είναι σε θέση να αποφεύγουν η μια την άλλη, ίσως να μπορούσαμε να προγραμματίσουμε τα αυτοκίνητά μας ώστε να μην πλήττουν τους πεζούς» λέει ο Mr Ekmark, επικεφαλής του Τμήματος Προληπτικής Ασφάλειας.
Άλλωστε η ιδέα της Dr. Claire Rind προκλήθηκε από την δική της εμπειρία ως οδηγός με έναν πεζό. «Οι ακρίδες αντιδρούν γρήγορα και έχουν αξιόπιστα κυκλώματα, που κάνουν υπολογισμούς έχοντας απέναντι το θόρυβο του περιβάλλοντος, όπως όταν οδηγούμε στην πόλη» λέει η ίδια.
«Το 75% των ατυχημάτων γίνονται με ταχύτητα κάτω από τα 30 km/h» λέει η Laurissa Mirabelli, υπεύθυνη των δημοσίων σχέσεων της Volvo Αυστραλίας. Ήδη το μοντέλο XC60 της Volvo με το σύστημα City Safety, μπορεί να φρενάρει αυτόματα και να σταθεροποιήσει το όχημα, πχ στην περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει σε ένα προπορευμένο αυτοκίνητο που σταμάτησε απότομα στρίβοντας στη γωνία ή σε κάποιο άλλο εμπόδιο. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί ανιχνευτές που βρίσκονται στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, που παρακολουθούν τον δρόμο και αν χρειαστεί θέτουν σε εφαρμογή τα φρένα.
Στους Δρόμους της Αθήνας
Δύο πεζοί χάνουν τη ζωή τους σχεδόν κάθε εβδομάδα στους δρόμους της Αθήνας, αναφέρει σε άρθρο του "Ο Κόσμος του Επενδυτή" (Σάββατο 13/6/09). Στο πρώτο τετράμηνο του 2009 σημειώθηκαν 2.578 ατυχήματα, εκ των οποίων 522 (το 1/5) αφορούσαν παρασύρσεις πεζών, με αποτέλεσμα το θάνατο 34 ατόμων, τον σοβαρό τραυματισμό 50 και 570 ελαφρώς τραυματισμένων.
Η Αστυνομία ανακοίνωσε πως θα κάνει χρήση των νέων τεχνολογιών για τη πρόληψη των ατυχημάτων και εννοεί την αύξηση της αστυνόμευσης μέσω αυτόματων συστημάτων και την κατασκευή πρόσθετων έργων από τη πλευρά των δήμων (πεζοφάναρα, σημάνσεις κινδύνου, πεζογέφυρες, υπόγειες διαβάσεις κλπ).
Στο podcast ακούγεται το Christine από τη Siouxsie and the Banshees. Έπεσα πάνω του ψάχνοντας για τη μουσική της ανάρτησης και κόλλησα, με τέτοια συγκροτήματα ...γαλουχηθήκαμε άλλωστε! Καλή σας ακρόαση!!!
Πηγές:
1) Οι δέκα πληγές του Φαραώ [link]
2) Η ακρίδα στη Βικιπαίδεια [link]
3) Bugs on drugs - chemical cause of locust swarms identified [link]
4) Η σεροτονίνη στη Βικιπαίδεια [link]
5) Dr Claire Rind [link] και το Locust Project [link]
6) Γιγάντιο σμήνος ακρίδων κατατρώει την Μαυριτανία [link]
7) Video του REUTERS με τους πρωταγωνιστές των ερευνών [link]
8) Volvo XC60 can avoid crashes [link]
Το θέμα μας είναι οι ακρίδες, θα δούμε κάποια γενικά χαρακτηριστικά τους και το πιο ελκυστικό από αυτά, το μυστικό που κρύβεται στο πίσω μέρος των ποδιών τους και την μοναδική δυνατότητα που έχουν, να πετούν χωρίς να συγκρούονται μεταξύ τους, ανάμεσα στο χαοτικό πέταγμα του σμήνους. Η επιστήμη μιμείται τη φύση με το όραμα της Volvo για λιγότερα θύματα πεζών -που είναι και ο λόγος της ανάρτησης- και είναι ευκαιρία να δούμε κάποια πρόσφατα στατιστικά για τα ατυχήματα στους δρόμους της Αθήνας.
Γενικά Χαρακτηριστικά
Οι ακρίδες είναι ημερόβια έντομα, ανήκουν στη τάξη των ορθόπτερων και στην οικογένεια των ακριδίδων. Έχουν παχύ και πλατύ σώμα με μεγάλο κεφάλι που φέρει δύο κεραίες. Στα πλάγια έχουν δυο μεγάλα σύνθετα μάτια και ειδικά τυμπανικά όργανα με τα οποία μπορούν να αντιλαμβάνονται ακόμα και τον παραμικρό θόρυβο. Τα εμπρόσθια πόδια τους είναι μικρότερα από τα πίσω και μπορούν να κάνουν μεγάλα άλματα, ενώ με τα ισχυρά τους σαγόνια μπορούν να δαγκώνουν σκληρά αντικείμενα.
Δείτε πως η ακρίδα τινάζει τα πόδια της και πως περπατά κάτω από το νερό.
Ερωτικό κάλεσμα
Το πιο ελκυστικό χαρακτηριστικό κάποιων αρσενικών ακρίδων, είναι η ικανότητα της παραγωγής ήχων με σκοπό την προσέλκυση των θηλυκών ή την προειδοποίηση άλλων αρσενικών.
Η παραγωγή των ήχων επιτυγχάνεται με δύο διαφορετικούς μηχανισμούς. Στον έναν, μια σειρά από προεξοχές στο εσωτερικό μέρος των πίσω ποδιών, τρίβονται πάνω στη ράχη των φτερών (σαν ένα ραβδί που περνά γρήγορα κατά μήκος ενός πλέγματος), παράγοντας έναν ήχο σαν τιτίβισμα. Στον άλλο μηχανισμό (που τον συναντάμε και στους γρύλους), παρόμοιες δομές προεξοχών βρίσκονται πάνω στα φτερά, που παράγουν αντίστοιχους ήχους καθώς αυτά τρίβονται μεταξύ τους.
Σμήνη
Από τα 20.000 γνωστά είδη ακρίδας, μόνο κάπου τα 12 από αυτά σχηματίζουν καταστροφικά σμήνη. Για παράδειγμα, ένα σμήνος το 1988 κάλυψε μια περιοχή 75 x 15 μίλια, περιελάμβανε περίπου 150 δισεκατομμύρια ακρίδες και εκτιμήθηκε ότι κατέτρωγαν 300.000 τόνους φρέσκα λαχανικά την ημέρα. Μπορείτε να δείτε και μια άλλη είδηση για ένα παρόμοιο περιστατικό στην Μαυριτανία το 2008.
Οι ακρίδες δεν είναι κοινωνικά έντομα και συνήθως ζουν κατά μόνας. Το εκπληκτικό είναι το πώς από καχύποπτες, φοβισμένες και μοναχικές, όταν η πυκνότητά τους ξεπεράσει κάποιο κρίσιμο όριο, αλλάζουν συμπεριφορά και μεταλλάσσονται σε καταστροφικές μηχανές. Αυτή την «αλλαγή φάσης», δηλαδή την ικανότητα της ακρίδας να αλλάζει συμπεριφορά, μελετά ο καθηγητής Stephen Simpson με την ομάδα του στο πανεπιστήμιο του Sydney τα τελευταία 20 σχεδόν χρόνια.
Η πρώτη ανακάλυψη της ομάδας, ήταν πως αυτή η αλλαγή συμπεριφοράς προκαλείται με ένα άγγιγμα των αισθητήριων τριχών στο πίσω μέρος του ποδιού της, που κυριολεκτικά λειτουργεί σαν διακόπτης. Στη συνέχεια διερεύνησαν τις νευρολογικές και νευροχημικές βάσεις αυτού του αποτελέσματος, καταλήγοντας πως υπεύθυνη για αυτήν την αλλαγή είναι η χημική ουσία σεροτονίνη. Τα επίπεδα της σεροτονίνης στο κεντρικό νευρικό σύστημα της ακρίδας βρέθηκαν αυξημένα στην αγελαία κατάσταση απ΄ότι στη μοναχική.
Είναι ενδιαφέρον πως η σεροτονίνη επηρεάζει την κοινωνική συμπεριφορά όλων των ζώων, συμπεριλαμβανομένων των μαλακόστρακων, των ποντικιών ακόμα και των ανθρώπων. «Το γεγονός ότι η σερετονίνη προκαλεί τη μετάβαση ένός μοναχικού και αντικοινωνικού ζώου σε party animal, σημαίνει φαρμακολογικά ότι, οι αγελαίες ακρίδες είναι υπό την επήρεια Ecstasy or Prozac», εξήγησε ο καθηγητής Simpson.
Εμποδίζοντας την παραγωγή της σεροτονίνης σημαίνει πως δεν θα αποκτήσουν αγελαία συμπεριφορά και το αντίστροφο. Αυτή η ανακάλυψη θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε προϊόντα για την πρόληψη ή την καταπολέμηση των καταστροφικών σμηνών. Αν και είναι μια καλή ιδέα, είναι σαφές πως θα ήταν πολύ επικίνδυνο αφού θα επηρέαζε και άλλα ζώα εκτός των ακρίδων.
Αποφυγή Συγκρούσεων
Μεγάλο ενδιαφέρον έχει η έρευνα της Dr. Claire Rind από το Newcastle University της Αγγλίας, η οποία ερευνώντας τις μεταναστευτικές Αφρικανικές ακρίδες, ανακάλυψε πως έχουν τον έλεγχο των κινήσεων έτσι ώστε να αποφεύγουν τις συγκρούσεις με άλλες ακρίδες κατά τη διάρκεια των χαοτικών πτήσεων του σμήνους.
Ένα εσωτερικό μοναδικό σύστημα ανίχνευσης κίνησης πίσω από τα μάτια, καταγράφει την οπτική πληροφορία και την διαβιβάζει τόσο γρήγορα στους μυς των φτερών που φαίνεται σαν να παρακάμπτει τον εγκέφαλό της. Το σύστημα ανίχνευσης προκαλεί στιγμιαία απελευθέρωση ενέργειας που της επιτρέπει να αλλάξει τη τροχιά της με γρήγορο τρόπο και να αποφύγει τη σύγκρουση.
Τα κυριότερα συμπεράσματα της Dr. Claire Rind, είναι πως οι νευρώνες των ακρίδων αντιδρούν επιλεκτικά σε αντικείμενα που κινούνται σε ένα βάθος χώρου με κοινή αποδεκτή οργάνωση.
Τα αποτελέσματα της εργασίας της, έχουν εφαρμογή σε συσκευές αποφυγής συγκρούσεων ενώ η ίδια είναι μέλος του European Consortium που αποτελείται από βιομηχανικούς εταίρους όπως τη Volvo Car Corporation, Πανεπιστήμια, Ακαδημίες και Ινστιτούτα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδοτεί την έρευνά της, εστιάζοντας στη δημιουργία «βιο-εμπνευσμένων» μικροεπεξεργαστών με συστήματα οπτικής αντίληψης για την εφαρμογή τους στο χώρο της αυτοκίνησης.
Το παράδειγμα της Volvo
Στο όραμα της αυτοκινητοβιομηχανίας Volvo -σε ανακοίνωση που εξέδωσε πέρσι το Σεπτέμβρη- περιλαμβάνεται η ανάπτυξη ενός συστήματος αποφυγής συγκρούσεων για τα οχήματά της, βασιζόμενο στις Αφρικανικές ακρίδες.
«Η αρχικές μας σκέψεις επικεντρώνονται στην ασφάλεια των πεζών. Αν μπορούσαμε να ανιχνεύσουμε πώς οι ακρίδες είναι σε θέση να αποφεύγουν η μια την άλλη, ίσως να μπορούσαμε να προγραμματίσουμε τα αυτοκίνητά μας ώστε να μην πλήττουν τους πεζούς» λέει ο Mr Ekmark, επικεφαλής του Τμήματος Προληπτικής Ασφάλειας.
Άλλωστε η ιδέα της Dr. Claire Rind προκλήθηκε από την δική της εμπειρία ως οδηγός με έναν πεζό. «Οι ακρίδες αντιδρούν γρήγορα και έχουν αξιόπιστα κυκλώματα, που κάνουν υπολογισμούς έχοντας απέναντι το θόρυβο του περιβάλλοντος, όπως όταν οδηγούμε στην πόλη» λέει η ίδια.
«Το 75% των ατυχημάτων γίνονται με ταχύτητα κάτω από τα 30 km/h» λέει η Laurissa Mirabelli, υπεύθυνη των δημοσίων σχέσεων της Volvo Αυστραλίας. Ήδη το μοντέλο XC60 της Volvo με το σύστημα City Safety, μπορεί να φρενάρει αυτόματα και να σταθεροποιήσει το όχημα, πχ στην περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει σε ένα προπορευμένο αυτοκίνητο που σταμάτησε απότομα στρίβοντας στη γωνία ή σε κάποιο άλλο εμπόδιο. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί ανιχνευτές που βρίσκονται στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, που παρακολουθούν τον δρόμο και αν χρειαστεί θέτουν σε εφαρμογή τα φρένα.
Στους Δρόμους της Αθήνας
Δύο πεζοί χάνουν τη ζωή τους σχεδόν κάθε εβδομάδα στους δρόμους της Αθήνας, αναφέρει σε άρθρο του "Ο Κόσμος του Επενδυτή" (Σάββατο 13/6/09). Στο πρώτο τετράμηνο του 2009 σημειώθηκαν 2.578 ατυχήματα, εκ των οποίων 522 (το 1/5) αφορούσαν παρασύρσεις πεζών, με αποτέλεσμα το θάνατο 34 ατόμων, τον σοβαρό τραυματισμό 50 και 570 ελαφρώς τραυματισμένων.
Η Αστυνομία ανακοίνωσε πως θα κάνει χρήση των νέων τεχνολογιών για τη πρόληψη των ατυχημάτων και εννοεί την αύξηση της αστυνόμευσης μέσω αυτόματων συστημάτων και την κατασκευή πρόσθετων έργων από τη πλευρά των δήμων (πεζοφάναρα, σημάνσεις κινδύνου, πεζογέφυρες, υπόγειες διαβάσεις κλπ).
Στο podcast ακούγεται το Christine από τη Siouxsie and the Banshees. Έπεσα πάνω του ψάχνοντας για τη μουσική της ανάρτησης και κόλλησα, με τέτοια συγκροτήματα ...γαλουχηθήκαμε άλλωστε! Καλή σας ακρόαση!!!
Πηγές:
1) Οι δέκα πληγές του Φαραώ [link]
2) Η ακρίδα στη Βικιπαίδεια [link]
3) Bugs on drugs - chemical cause of locust swarms identified [link]
4) Η σεροτονίνη στη Βικιπαίδεια [link]
5) Dr Claire Rind [link] και το Locust Project [link]
6) Γιγάντιο σμήνος ακρίδων κατατρώει την Μαυριτανία [link]
7) Video του REUTERS με τους πρωταγωνιστές των ερευνών [link]
8) Volvo XC60 can avoid crashes [link]
61 σχόλια:
Φοβερό το άΖμα.... φοβερός και ο παραλληρισμός....
Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα
Καλημέρααααααααα βρεεεεεεεεεεεεε
καλημερα
εχω τιναγματα και εγω σαν τις ακριδες οταν με πιανουν τα νευρα μου να ξερεις και μου φευγουν τα ποτα και σπαω ποτηρια θυμασαι ετσι ?
Kρι,κρι,κρι,κρι,κρι...
Εδώ ακρίδα.Αν θέλετε να σας λύσω την απορία περί σύγκρουσης,ελάτε στο 4ο χωράφι στο 68ο χλμ Αθηνών-Λαμίας.Εγώ κι οι φίλες μου θα σας κάνουμε ένα σόου που θα το θυμάστε για πάντα!
...πω πω, έρευνα σε βάθος λέμε... Θυμήθηκα, κάποια άλλα τα διάβασα για πρώτη φορά. Λοιπόν, για να το ολοκληρώσεις, γράψε και για το πώς χρησιμοποιήθηκαν στην τέχνη.
Καλή σου μέρα!!
Μυστήρια όντα κι' αυτά.
Πόσα αλήθεια δε γνωρίζαμε, ούτε είχαμε μπει στον κόπο να μάθουμε.
Είδες η Volvo;
Φιλί και Γλαρένιες ακαλιές
aKanonisti ο συσχετισμός προέκυψε τυχαία, σκέφτηκα προς στιγμή να το σχολιάσω αλλά είπα να αφήσω τα γεγονότα να μιλήσουν...
Με Siouxsie και Taxeedomoon μεγαλώσαμε λέμε!
Καλησπέρα!!!
Και παλι η φυση πρωτοπορει και διδασκει!
Εξαιρετικα ενδιαφερον ποστ για αλλη μια φορα!
Καλημερα!
Skouliki λες να άγγιξα τότε το μέσα μέρος του ποδιού σου ....κατά λάθος καί έγινε η ζημιά? χα,χα,χα
Καλησπέρα!!!
χα,χα,χα βρε Valisia εδώ στο κέντρο που είναι και δυο βήματα δεν μπορούμε να βρεθούμε, να τρέχουμε τώρα 68χλμ? Εκτός και αν φοράτε Chance eau Fraiche! :))
Kρι,κρι,κρι,κρι,κρι...
(κρι,κρι κάνουν μόνο τα αρσενικά ε?)
Πως μου αρέσει να διαβάζω τη φύση
Πως μου αρέσει να διαβάζω εσένα και τη φύση και να ακούω...
Φυσικά και έμεινα λίγο παραπάνω στο φλερτ τους χιχιχι συγνώμη η φύση μου !!!! χιχιχιχι
Δεν έχω κάτι να πω...
Μόνο πως τα πεζοφάναρα όπου υπάρχουν θέλω να εξυπηρετούν το σκοπό τους...
Το συμπέρασμα από την ακρίδα είναι ότι χρειάζεται κι αυτή τα τετραγωνικά της όπως κι εμείς κι όταν παραβιαστούν...αλοίμονο :))
Μεγάλη υπομονή επιδεικνύει το ανθρώπινο είδος δε νομίζεις??? Γιατί άραγε??? και για πόσο ακόμη??? ........ σε προβληματισμούς μ'εβαλες με το όμορφο ζουζούνι, εμένα συνεχίζει να μου φαίνεται συμπαθητικό πάντως.
Καυτηριάζω την απόλυτα αντιρκή συνήθεια να παραλληλίζουν τα πάντα με το αυτοκίνητο ... Ελεος δηλαδή!!!!!!!!!!!!! αρνούμαι να διαβάσω το volvo :)))))))))))
aa έχω βρει έδαφος με την Βιομιμητική! Μόνο που με κουράζει γιατί διαβάζω αρκετά για να καταλήξω σε 2 σελίδες ...και αυτό γίνεται νύχτα! Μου αρέσει όμως γιατί μαθαίνω!
Όταν ξεμπερδέψω με τη Βιομιμητική θα συνεχίσω με ...την τέχνη! :))
Καλησπέρα!!!
Γλαρένια μου, είναι τόσα πολλά που δεν γνωρίζουμε! Είμαστε τόσο λίγοι στο όλο κόλπο...
Σήμερα υπάρχουν τα εργαλεία για έρευνα, ανάπτυξη και τα μέσα ώστε η πληροφορία να μοιράζεται. Που τέτοια στις μέρες που ...έπιανα την πέτρα και την έστυβα! :)))
Πολλές καλησπέρες!!!
BUTTERFLY να συμπληρώσω πως δεν νομίζω πως ποτέ θα την προσπεράσουμε! Τα θέματα με τη Βιομιμητική με ενθουσιάζουν πολύ! Έχω και άλλα στο πλάνο... :)))
Χαιρετώ τον κόσμο της πεταλούδας και δηλώνω παρών!!!
Μάνια κατ' αρχήν να πω πως είσαι πολύ καλή! :))
Έμεινες στο φλερτ εσύ ε? Άρα είσαι μανούλα στην επικοινωνία! χο,χο,χο
Λευτεριά στα πεζοφάναρα!!!!
Είδες που τελικά ένα θέμα με ακρίδες ...αναδεικνύει τα καθημερινά προβλήματα των πεζών στους δρόμους? Πάντως αν βρεις πεζοφάναρο που να μην παραβιάζεται και να μην έχει παρκαρισμένα αυτοκίνητα, να βγάλεις μια φωτογραφία και να μου τη στείλεις!
Πολλές καλησπέρες ...φλερτατζού!
betty θέλουν και αυτές τον χώρο τους, αν όμως παραγίνουν πολλές γίνονται Τούρκοι αλλά αντί να φαγωθούν μεταξύ τους τρώνε τα δικά μας σπαρτά!
Σχετικά με την υπομονή με μπέρδεψες, εννοείς που δεν τις ...ξεπαστρεύουμε?
Θεωρώ πως το αυτοκίνητο είναι προέκταση του εαυτού μου, και επειδή ο φόνος είναι από γεννήσεως μέσα μας, παίρνω και κανέναν άνθρωπο παρμάζωμα στο δρόμο! Η Volvo ...ως μεσσίας έρχεται να επιβάλει τη τάξη. Παραλογίζομαι έτσι???
Καλό απόγευμα!!!
Νασιοναλ Τζεογκαφικ στραϊκς εγκεν, αλλα.. μπλιαχ βρε Μαρκονη με τον εγκεφαλο της ακριδας! Καλημερουδια!
σε χωριό μεγάλωσα αλλά με τα εντομαι και τα ζωύφια δεν εξοικιώθηκα ποτέ. τα αδέρφια μου τις έπιανα τις ακριδες και με κυνηγούσαν δεν τις θέλω καθόλου κι ας είναι εντυπωσιακές και έξυπνες και κάνουν και κολιές :)
Καλά δε το συζητώ..αυτό είναι ποστ....
πολύ ψαγμένο!
Βρε...Μαρκον..μπριτάνικα Λαρούς θα σε αποκαλώ!
Λοιπόν...αρχικά τις σιχαίνομαι ουρλιάζω και τα σχετικά...
δεύτερον...
δεν περίμενα οι ακρίδες...να είναι σαν να έχουν πάρει έκσταση....πάλι καλά που δεν πάνε και σε ρεηβ πάρτυ...[ακρίδα μάνα ρέηβερ!]τι λέω Θεε μου!
αυτό που σιχαίνομαι όμως περισσότερο από όλα είναι αυτη η αγελαία εν τέλει συμπεριφορά τους...κάθετι μαζικό...με εκνευρίζει...ακόμα και σε ακρίδα!
Αφού είναι τόσο χρήσιμες,να σου στείλω κοπάδια ολόκληρα από κει κάτω,νάχεις να πορεύεσαι και να ερευνάς:)))
Καλησπέρα...
άκου 522 παρασύρσεις πεζών σε ένα τετράμηνο...
υγ 1.πού πουλάνε σεροτονίνη? :)
2.πολύ καλό post (η Volvo θα ενδιαφερόταν γι' αυτό)
καλησπέρα μεσιέ
Τοση φασαρια για τις ακριδες!
πφφφ
παρακαλω αν κανετε αφιερωμα για τις αραχνες φωναξτε με:)
με κορακι εννοεται:)
χχχχχχχχχχχ
δεσποιναριον χα,χα,χα να μην χάνουμε το στόχο μας ε?
Ο εγκέφαλος της ακρίδας, είδες προηγμένη τεχνολογία!!! Έτσι είναι και ο δικός μας, μόνο που με τη λογική, του έχουμε βάλει φίλτρα!
Καλημέρα DC!!!
Τι σου έκαναν βρε melissoula!!! δίκαιο έχεις να τις αποφεύγεις.
Ακρίδες με παντιλίκια! Φαντάζεσαι να εφαρμοζάμε τη τεχνολογία στα αυτοκίνητα και να πήγαιναν πέρα-δώθε σαν τα συγκρουόμενα στο δρόμο :/
Καλημέρα!!!
TO ΓΛΑΥΚ χα,χα,χα μπορείς να με λες ...Μαρκόνικα!
Μου έδωσες μια καλή ιδέα. Να παραγγείλουμε από τον VaD κοπάδια, να τις γαργαλάμε (για να ανεβάσουν σεροτονίνη) και να τις πουλάμε ως διεργετικό έξω από μπαρς! Βρε κάτι ξέρουν στην Ασία που τις έχουν για μεζέ!!!
Λέμε όχι στην αγελαία συμπεριφορά ...και βάζω μέσα τον πανικό που γίνεται στα γνωστά παπουτσάδικα και πολυκαταστήματα!
Καλημέρες στην αδειούχα!!!
VaD στείλε-στείλε θα κάνουμε δουλειές! Θα τις πουλάμε όπως τα 'βρώμικα' (σάντουιτς) τα βράδυα έξω από τα μαγαζιά ως ...ανεβαστικά! Αρκεί να βρεθεί ένας sic τρόπος πλασαρίσματος του προϊόντος!!!
Καλημέρες!!!
Natalia μεγιά το νέο avatar!
Όντως το πσοσοστό ατυχημάτων και θανάτων είναι μεγάλο! Τα ίδια ποσοστά ήταν και τον προηγούμενο χρόνο. Δυστυχώς δεν υπάρχει μείωση...
Πρέπει να ξέρεις πως χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης (έφτιαξα και το link που ήταν λάθος) εμφανίζουν στον άνθρωπο κατάθλιψη. Οπότε αντιλαμβάνεσαι ...γιατί πρέπει να γαργαλάμε και να μασάμε ακρίδες :)))
H Volvo είναι χορηγός μου!!! ..λέμε τώρα.
Πολλές καλημέρες!!!
Αγαπητή Talisker σας καταλαβαίνω...
Πάντως στις αραχνούλες θα γίνει ένα αφιέρωμα διότι ο ιστός που φτιάχνουν έχει μοναδικά χαρακτηριστικά ως προς την ανθεκτικότητα και εμείς έχουμε εφαρμόσει παρόμοιες τεχνικές στα νήματα. Δεν αξίζει λες?
Τις ...μαύρες χήρες δεν θα τις πιάσω. :))
Θα στείλω ...περιστεράκι να σας ενημερώσει!
Κόκκινες καλημέρες!
Έχω μια φίλη που τις μισεί...Ενώ ξέρει οτι έιναι ακίνδυνες, ουρλιάζει και ανεβαινει σε καρέκλες...Την τελευταία φορά που το έπαθε,γέλασα τόσο πολύ που δεν άντεχα άλλο...
Τις συμπαθώ πάντως...Άσε που είναι και χρήσιμες: τόσα ζώα και πουλιά τις τρώνε...
Καλά να περνάς...
Πάντα τις αγαπούσα τις ακρίδες και τις θαύμαζα, ποτέ δεν τις φοβήθηκα, ούτε ως παιδί. Το εκτίμησα ιδιαίτερα το άρθρο σου που με βοηθησε να τις γνωρίσω ακόμα καλύτερα! Να'σαι καλά Πειρατή μου και να περνάς καλά! Φιλιά!
Μητέρα με καρότσι στα πρόθυρα νευρικής κρίσης εκσφενδονίζει ακρίδες σε παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα! (ευσεβείς πόθοι, κύριε ραδιοπειρατή μου... γιατί αν οι έλληνες οδηγοί είχαν έστω το μυαλό μιας ακρίδας δεν θα ζούσαμε κάθε μέρα αυτά τα χάλια)
Εξαιρετικό το άσμα! Μου θυμίζει τα νιάτα μου!
Μακριά από μένα!!!Τις σιχαίνομαι!!
Δηλαδήσ το ερωτικό κάλεσμα η ακρίδα είναι κάτι μεταξύ rolling stones & U2 ?
Στην επόμενη ζωή μου θέλω να είμαι ακρίδα , το αποφάσισα
Καλώς σε βρήκα βρε !!!!!!!!!!
Marconi περασαν απο το studio oi ακριδες για μουσικη παραγωγη;
Φτερωτους συνεργατες αψογους.Επιλεξατε μουσικη που θα ακουσθει και στον ακριδοκοσμο;
Kαλο βραδυ.
Πατερουληηηηη....
ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΠΟΛΛΑ, ΝΑ ΖΗΣΕΙΣ ΝΑ ΤΑ ΚΑΜΑΡΩΝΕΙΣ!!!
Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές
εισαι ο μονος που μου ειπε μεγιά :)
βεβαιως και αντιλαμβανοναι... ήδη μασαω μια ακριδουλα τωρα κι αισθανομαι την σεροτονινη να με κανει πολυ κοινωνική χαχαχα
η Volvo χορηγός σου? για αυτό δεν μου ανανεωσαν φέτος το συμβολαιο?
θα σε τιμωρησω... :)
Artanis για να είμαι ειλικρινής και εμένα κάπως μου φαίνονται και πάντα έχω το νου μου, όχι όμως υπερβολές!!!
Για μεζεδάκι φαίνεται άκρως ...δυναμωτικό! :)
Καλημέρα και καλή εβδομάδα!!!
Maria εγώ ανησυχούσα με το απότομο πέταγμά της! Τώρα όμως έμαθα πως ποτέ δεν πρόκειται να συγκρουστεί μαζί μου. Βέβαια αυτό ισχύει για τις Αφρικάνικες αλλά τι στο καλό, και οι δικές μας ...χαζές είναι? :)
Καλημέρα και καλή εβδομάδα!!!
pastaflora μανούλα ψυχραιμία!!!
Εμείς ούτε στα πεζοδρόμια δεν μπορούσαμε να περάσουμε με καρότσι διότι υπήρχαν δένδρα. Μια χαρά τα δένδρα αλλά βρε δήμαρχε κάνε πιο μεγάλα τα πεζοδρόμια και φτιάξε τις πλάκες που έχουν σηκωθεί από τις ρίζες!
Όταν φτιάξουμε τσιπάκι της ακρίδας, να το εμφυτεύσουμε σε κάθε ασυνείδητο οδηγό!
Το άσμα είναι εποχής και από δυνατό group!!!
Καλημέρα και καλή εβδομάδα!!!
Kaveire ότι ένα άνθρωπος της φύσης σιχαίνεται τα δημιουργήματά της ...δεν το περίμενα! :))
Που χάθηκες!!!
Καλημέρα και καλή εβδομάδα!!!
So_Far χα,χα,χα να κλείσουμε συναυλία!!! Οι άλλοι που έχουν ψύλλους σε νούμερο τσίρκου είναι εξυπνότεροι!
Καλώς ήρθες, καλημέρα και καλή εβδομάδα!!!
likeraki εκπέμπουμε και στον ακριδόκοσμο πλέον! Ναι, ετοιμάζουμε δίσκο, προβλέπω μεγάλη επιτυχία και πολλές συναυλίες σε ανοιχτούς χώρους, κοινώς ...στα χωράφια! :))
Καλημέρα και καλή εβδομάδα!!!
Γλαρένια ετυχώς που είσαι και εσύ. Από σένα το έμαθα και την ανάρτησή σου!!!
Ευχαριστώ μανούλα πολυυυυυυυυυ!!!
Καλημέρα και καλή εβδομάδα!!!
Natalia όλα τα βλέπω λέμε ...μυστήρια γυναίκα!!!
Η ακριδούλα είναι η καλύτερη συνοδεία για το ποτό!!! Πες, πες θα το πιστέψουμε στο τέλος...
Και να μην ξεχάσω να πάρω τηλέφωνο στη Volvo, να τους τα ψάλλω ένα χεράκι!
Καλημέρα και καλή εβδομάδα!!!
radion....θα σε μαλώσω...
Για ποια πέρασες το Βικάκι σου,που θα ποδοπατηθεί αβεκ...άλλες τρελές σε μαγαζιά?ζαμέ των ζαμών!Ντροπή σου !:)
Μιας και τα επίπεδα σεροτονίνης αυξάνονται στην αγελαία κατάσταση, αυτό το σμήνος που περιγράφετε στη αρχή, με συμπεριφορά by prozac,πώς ξέσπασε ερωτικά???
Πρέπει από την τριβή τους να ξεσηκώθηκε ο κόσμος??? No?
Αχα. Πάρα πολύ καλό!! Εύγε!
Καλημέρα και καλή σας εβδομάδα
Με τα έντομα δεν έχω αγαστες σχέσεις. Γενικότερα με οτιδήποτε που έχει παραπάνω από 4 πόδια, δεν θέλω ουδεμία σχέση. Φυσικά και τις ακρίδες τις σιχαίνομαι. Πάντως αυτό με την Volvo είναι πολύ ψαγμένο...
Καλή εβδομάδα Marconi!
προτιμώ το αλογάκι της παναγιας που είναι πράσινο και πιο χαριτωμένο. Οι ακρίδες είναι "ιιιοοοοουυυυ" (στα αμερικάνικα)
Διάβαζα όμορφα και καλά για τις ακρίδες(μπλιάχ) και κάπου εκεί σφήνα ήρθαν τα ατυχήματα και το έχασα για λίγο. Έχει κανέναν βαθύτερο νόημα ο συνειρμός που δεν έπιασα;
ΥΓ Σου έχω πει ότι βάζεις καταπληκτική μουσική;
Βικυ-ΓΛΑΥΚ είναι ποτέ δυνατόν να πιστέψω κάτι τέτοιο? Ούτε καν σαν σκέψη δεν πέρασε από το μυαλό μου!
Θα παίξει τίποτα καλό σήμερα?
Καλημέρα!!!
χα,χα,χα katrine αυτό το ενδεχόμενο δεν το σκέφτηκα! Λέτε λόγω παροξυσμού και έντονης δραστηριότητας να την πέφτουν τα λαχανικά από την πείνα τους??? Βρε μήπως?
Δυστυχώς το θέμα δεν ήταν η ερωτική τους συμπεριφορά ώστε να το ...εξαντλήσω. Μου θύμησες τις πυγολαμπίδες (είχα γράψει παλαιότερα) που αναβοσβήνουν τον πισινό τους για να προσκαλέσουν τον εραστή στους!!! :))
Καλημέρα και καλώς ήλθες!!!
NdN αααα παράεγινες Λονδρέζος που θα έλεγε ο VaD! :))
Δηλαδή η επιχείρηση να πουλάμε στο δρόμο ακριδούλες έξω από τα μαγαζιά λες ότι δεν θα πιάσει ε?
Εντυπωσιάστηκα και εγώ με την έρευνα της Volvo και με το σύστημα City Safety που έχουν και δεν το γνώριζα. Είδες και τα ποσοστά ατυχημάτων στην Αθήνα πόσο μεγάλα είναι?
Καλημέρα Λονδίνο!!!
χα,χα,χα zekia ούτε και σε εσένα αρέσουν! Μετά από αυτό δεν τις συμπαθησες λιγάκι περισσότερο???
Άκου το αλογάκι της Παναγιάς!!! :)
Πολλές καλημέρες!!!
island κατ' αρχήν λυπάμαι που δεν βρήκα τη λύση και ήμουν τόσο σίγουρος! φτου!!!!
Το θέμα ήταν πώς η επιστήμη μιμείται τη φύση για τη πρόληψη των ατυχημάτων. Διάβασα στην εφημερίδα και ένα ρεπορτάζ για τα ατυχήματα στην Αθήνα που τα νούμερα με τρόμαξαν οπότε ...τα ταίριαξα! Δεν έχασες κάποιο βαθύτερο νόημα χα,χα,χα
Πολλές καλημέρες!!!
xaxa ωραίο η σκέψη να τις ξεπαστρεύαμε! δεν το είδα έτσι, αλλά τόσες μέρες που περάσανε πού να μθυμάμαι τι σκεφτόμουνα ... το σχόλιο το έγραψα πολύ βιαστικά σ'ένα διάλειμμα όπου με κυνηγούσαν κι εμένα κάτι ακρίδες τεράστιες χοχοχο.
Καλό το θέμα σου, είχα δει ένα σχετικό ντοκυμαντέρ, θυμάμαι που μιλούσαν για την αλλαγή χρώματος κιόλας. Το σημάδι για τους γεωργούς ότι θα καταστραφούν τα πάντα δεν είναι η παρουσία του νέφους ακρίδας αλλά η αλλαγή του χρώματος νομίζω γίνονται κίτρινες όταν αρχίζουν το καταστροφικό τους έργο ... αυτά! γεια σου Θύμιο :)
(εκτός από το αμάξι μήπως και το τηλεκοντρόλ είναι προέκταση του χεριού σου ? χαχα) διάβασα ένα σχετικό ανέκδοτάκι... "πωλείται άντρας σε τιμή ευκαιρίας, δώρο το τηλεκοντρόλ!!!" :)
Νομίζω πως κάθε
πλάσμα του Θεού
έχει τον προορισμό του ...
Για το μόνο που έχω αμφιβολίες
είναι ο άνθρωπος !!!
Τις ακρίδες δεν τις αντιγράφει μόνο η Volvo. Πολλοί τις αντιγράφουν κι όταν έχει εκπτώσεις...
Όσα συστήματα και να βάλουν σε ένα αυτοκίνητο πάντως, ο τρόπος οδήγησης ορισμένων δεν αλλάζει με τίποτα!
betty για αλλαγή χρώματος δεν ανέφεραν τίποτα οι επιστήμονες! Τι να πω, θα έχω το νου μου :)
Αυτή την περίοδο είμαστε κάπως ...μπερδεμένοι στο γραφείο και έχω γενικώς χαθεί!
Τηλεόραση σπάνια βλέπουμε, οπότε ούτε ξέρω που είναι το τηλεκοντρόλ! :)
Καλό βράδυ!!!
Side21 πολύ σωστό αυτό που έγραψες!
Θα έλεγα πως έχουμε προορισμό αλλά ...κάπου χάσαμε το δρόμο!
Καλό βράδυ!!!
χα,χα,χα ikor ναι, ναι, σαν τις ακρίδες τη πέφτουν ειδικά στα πολυκαταστήματα!!! Μόνο που οι συγκρούσεις και τα μαλιοτραβήγματα (έχω δει εγώ...) δεν αποφεύγονται!
Σαφώς και η σωστή οδική συμπεριφορά (όπως και όλα τα άλλα) ξεκινά από την παιδεία, ...ποια παιδεία είπες? :))
Καλό βράδυ!!!
Τίποτε ήχοι για την προσέλκυση του άλλου φύλου για τους ανθρώπους δεν υπάρχουν; :-)
Δημοσίευση σχολίου